آخرین مطلب

غوره و یا دمنوش غوره یا آبغوره بر مبنای طب سنتی

💊💊📚📚📚🔰 دمنوش غوره ؛ کاهنده فشار خون

✔️غوره طبیعتی سرد و خشک دارد و اضافه کردن غوره تازه به غذای فردی که مبتلا به فشار خون بالا است، بسیار توصیه شده است، به خصوص اگر فشار بالا همراه قرمزی چهره و سردرد است غوره انتخابی درست است.

✔️ فریز کردن غوره تازه و استفاده از آن طی سال یا خشک کردن این دانه‌های سبز و ترش مزه و کمی گس، نیز کارآمدی خاص خودش را دارد و موجب می‌شود در همه سال، دسترسی به فواید آن داشته باشید.

🌀ده دوازده عدد غوره خشک شده یا یک ق. م. سر پر گرد غوره برای درست کردن دمنوش کافی است، در یک لیوان آب جوش بریزید، نیم ساعتی بماند و صاف کنید و با یک ق. چ. عسل شیرین کرده بنوشید.
روزی یکی دو بار بسته به فشار شما، قابل مصرف است.

⚠️توجه داشته باشید که افرادی با سابقه التهاب معده، ورم روده و زخم‌های گوارشی با غوره میانه خوبی ندارند، ابتدا امتحان کنید اگر خوب بودید گاهی بنوشید.

🖋 دکتر الهام اختری (متخصص طب سنتی ایرانی)

#انجمنعلمیطبسنتیایران
👉 @persianmedicine 👈

ﻏﻮﺭﻩ ﺳﺮﺩ ﻭ ﻗﺎﺑﺾ ﺍﺳﺖ:

✍️ ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭﺭﻡ ﻣﺨﺎﻁ ﺩﻫﺎﻥ ﻭ ﻧﺮﻣﯽ ﻟﺜﻪﻫﺎ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ .
✍️ ﺁﺏ ﻏﻮﺭﻩ همچنین ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﭼﺎﻗﯽ ﻣﻔﺮﻁ ﻣﻔﯿﺪ ﺍﺳﺖ .

🌿 @TebbolAeme 🌿

📚🟢خواص غوره (بخش دوم)🟢

🔷برای مصرف، شخص می تواند آب غوره را با مقداری پودر نبات یا شکر حرارت داده تا ترشی و سردی زیاد کم شود. این شربت، برای افرادی است که مزاج گرم در حد متعادل دارند و نه بسیار گرم که دسته دوم می توانند غوره یا آب آن را به تنهایی میل کنند.

🔷 آبغوره برای انواع چربی های خون، قند بالای خون، غلظت خون و رژیم های لاغری علی الخصوص برای مزاج های گرم و تر بسیار مفید است.

🔷آش آبغوره، خورشت کدو سبز یا خورشت سبزی (سرخ نشده) با غوره و مانند آن ها، غذاهای مفید رژیمی برای افراد فوق الذکر و نیز برای اکثر انسان های سالم معتدل المزاج مخصوصا در فصول گرم می باشند.

🔷عوارض غوره که مخصوصا برای سردمزاجان بیشتر رخ می دهند عبارتند از: ضعف تنفس یا سرفه و گرفتگی صدا، تولید نفخ و باد در گوارش، غلبه سردی در بدن. مصلح غوره، مویز یا عسل می باشد. بهترین غوره ها، آن است که درشت و آب دار بوده، سبز رنگ باشد، دانه نداشته و پوست نازکی داشته باشد و همچنین ترد و تازه باشد.
https://t.me/drmirghazanfari