آخرین مطلب

تغذیه بارداری بر مبنای طب سنتی

‍ #تغذیه_مادران_باردار

✍️این نسخه کمک میکنه که فرزندان طبعی متعادل و گرم داشته باشن که در دوران بارداری مادر باید هر روز انجام بده تا بهترین نتیجه رو ببینه:

۱- خوردن ۳ عدد خرما
۲-خوردن ۱۴ عدد بادام
۳- استشمام بوی گلاب قبل از خواب. گلاب گرم و تر معتدل هست و مغز رو گرم میکنه و با هر طبعی سازگاری داره

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.

/////////////////////////////////////

🔴 توصیه های طب سنتی برای دوران #بارداری

♻️ در دوران بارداری به دلیل تغییرات سیستمی بدن، معده ضعیف شده و قدرت هضم کاهش می یابد، در نتیجه عوارضی همچون #ویار_بارداری، سوزش سر دل، ریفلاکس و تمایل به خوردن مواد غیر غذایی مانند خاک افزایش می‌یابد.

🔹در طب سنتی مصرف بعضی از خوراکی‌ها به مادران باردار از جمله مویز، به شیرین، سیب شیرین، گلابی، بادام، انار میخوش #توصیه می‌شود.
این مواد در عین داشتن هضم راحت،مقوی معده بوده و باعث برطرف شدن‌ ویار بارداری می شوند، همچنین حافظ جنین بوده و از سقط جلوگیری می کنند.

🔸مصرف غذاهایی با هضم راحت و سریع که در طب سنتی تحت عنوان غذاهای لطیف از آنها نام برده می شود همچون گوشت بره، بزغاله و پرندگان کوچک(مرغ،کبک و بلدرچین) توصیه می‌شود.

🔹مادران باردار باید از مصرف مواد خیلی سرد مانند آب یخ،برف و یخ همچنین مواد غذایی خیلی شیرین و چرب #پرهیز کنند و سرکه، لوبیا، باقالی، نخود، کنجد، کرفس، ترب، سیر و پیاز خام را از رژیم غذایی خود #حذف کنند.

🔸در طب سنتی غذاهای تند و تلخ همچون فلفل، دارفلفل، زیتون خام و سبزیجاتی مانند رازیانه، شنبلیله، کافشه، یونجه، گل ختمی، گل پنیرک می توانند عوارض جبران ناپذیری برای مادر و جنین به همراه داشته باشند.

عضویت درکانال👇
📡 @www_irismed_ir

//////////////////////////////////////////

🔰نکات تغذیه‌ای به مادران باردار برای زیبایی فرزند:

استفاده از موادغذایی زیر در دوران بارداری به همراه عوامل دیگر مؤثر در شکل‌گیری جنین می‌تواند در زیبایی نوزاد متولد شده مؤثر باشد:
استفاده از سبزیجات خام و پخته
خوردن انگور
خوردن مرکباتی مثل لیموشیرین و نارنگی
مصرف ماهی سفید، آزاد و قزل‌آلا
خوردن کاسنی، کاهو، کنگر و ریواس
مصرف طالبی، خربزه و دستنبو
مصرف به، سیب، خرما.

❇️ دکتر مریم مشهدی (متخصص طب سنتی و از پزشکان سلامتکده شریعت پناهی )

#سلامتکده_شریعت_پناهی (☎️ تلفن نوبت دهی : ۸۸۷۷۶۰۲۸)

@sbmu_persianmedicine

❗️تاثیر مصرف برخی خوراکیها در #بارداری :

▫️خربزه، فرزند را خوش چهره
▫️عدس، او را مهربان
▫️کندر، شجاع شدن پسر و
▫️خوش خو شدن دختر
▫️به، فرزند را زیبا
▫️و گلابی او را خوش اخلاق میکند

🌿 @TebbolAeme 🌿

🔻مادران باردار چه چیزهایی نخورند؟

🔹غذاهای تند
🔹غذاهای ترش
🔹ادویه بیش از حد
🔹نوشابه های گازدار
🔹چای زیاد و قهوه
🔹غذاهای پرحجم و چرب

🌿 @TebbolAeme 🌿

🟢مصرف دارو و گیاهان دارویی در بارداری(بخش دوم)🟢

🔸زنیان یا کندر یک گیاه دارویی با طبع گرم و نسبتا قوی است. ممکن است پزشک بر حسب مورد و در فردی و آن هم برای مدتی استفاده از زنیان را برای رفع سردی مزاج توصیه بکند ولی نمی توان این موضوع را به تمامی خانم های باردار تعمیم داد و به همه آنها توصیه کرد که آنرا در طول دوره بارداری استفاده کنند.

🔸در رابطه با هر کدام از مفرده های غذایی مانند روغن کنجد، همانطور که قبلا نیز گفته شد، بایستی به تفاوت بین انسان ها توجه کرد. بر اساس دیدگاه حکما انسان ها در گروه های مختلف بر اساس مزاجشان طبقه بندی می شوند و هر فرد باید زندگی خود را بر اساس مزاج خود تطبیق دهد.

🔸در نتیجه نمی توان بیان کرد که یک ماده غذایی برای همه افراد مفید است یا مضر. بلکه بایستی حتما مزاج پایه افراد در نظر گرفته شود و دستورات غذایی بر اساس آن داده شوند. به طور کلی در پزشکی دستورات مطلق بسیار کم داریم. چون مزاج خانم ها نسبت به آقایان سرد تر و رطوبتی تر است، و با توجه به اینکه روغن کنجد گرم و تر است برای خانم ها توصیه می شود، مگر برای خانم هایی که مزاج گرم داشته باشند.
https://t.me/drmirghazanfari