آخرین مطلب

سرماخوردگی و راهکارهای طب سنتی

💊💊💊💊🔴 باید و نبایدهای غذایی در سرماخوردگی

۱️⃣ با اولین علایم سرماخوردگی، #پرخوری را کنار بگذارید!

۲️⃣ تا درمان کامل سرماخوردگی از مصرف #غذاهای_سنگین، چرب، تند و ترش، ماست، بستنی و خوراکی های خیلی سرد خودداری کنید.

۳️⃣ در صورت داشتن تب، از مصرف چند دسته خوراکی #پرهیز کنید: شیر، گوشت قرمز و میوه های آبداری مثل هندوانه و خربزه.

۴️⃣ #بهترین_غذا در چند روز ابتدای آبریزش رقیق، سوپ جو یا ترخینه است. هر زمان که احساس گرسنگی یا ضعف کردید یک پیاله از این سوپ را بخورید.
شاید این زمان برای شما، هر یکی دو ساعت باشد.

۵️⃣ #سوپ_سرماخوردگی را با کمی گوشت مرغ تازه، جو پرک، هویج، سبزی تازه جعفری و گشنیز تهیه و با لیمو ترش تازه میل کنید.
افزودن شلغم نیز به این سوپ مفید است. در این سوپ، رشته، قارچ، ذرت، شیر یا خامه نریزید.

عضویت درکانال👇
📡 @www_irismred_ir

💊💊💊💊🔴 #سرماخوردگی ، خیلی هم بد نیست !

♻️ یکی از مشکلات شایع در این فصل ، ابتلا به سرماخوردگی است ، در سرماخوردگی های ساده یا اصطلاحا ویروسی که علائم آن محدود به #آبریزش_بینی، #عطسه، بی حالی و خستگی است و علائم عفونت مانند گلودرد چرکی وجود ندارند، باید از مصرف نابجای داروهایی چون آنتی بیوتیک ها و کورتون ها پرهیز کرد و تا بهبود علائم، استراحت نمود و ضمن پرهیز از خوردنی هایی که موجب افزایش سردی و تری بدن می شوند،از سوپ ها و آش های ساده و گرم استفاده نمود.

♻️ سرماخوردگی یا زکام، در صورتی که طولانی نباشد و منجر به عوارض نگردد، یکی از راه های دفع مواد ناسالم از بدن است و نباید جلوی آن گرفته شود.

♻️ اما اگر علایم بیماری بیش از ۴_۵ روز به طول بیانجامد یا علائمی از #عفونت_شدید وجود داشته باشد، باید با مراجعه به پزشک متخصص طب سنتی و تشخیص دقیق بیماری، داروهای مورد نیاز، تجویز و مصرف شوند و از خود درمانی و مصرف خودسرانه داروهای گیاهی و شیمیایی خودداری شود.
.
✅برای پیشگیری از سرماخوردگی های مکرر، توصیه می شود از ابتدای ورود شلغم به بازار ، تا آخرین روزهای حضور آن ، شبی یک عدد #شلغم متوسط بخارپز و میل کنید یا افراد گرم مزاج هر روز صبح یک عدد #انار میل کنند.

عضویت درکانال👇
📡 @www_irismred_ir