آخرین مطلب

تنفس خوب بر مبنای طب سنتی

🔴راهکارهای پیشگیری از بیماری های تنفسی

✍️دمنوش هایی چون نعناع و استشمام بوی آن، آویشن (با احتیاط در بیماران کلیوی و افرادی با تب بالا و سرفه خشک) و عناب در پیشگیری از بیماری های تنفسی و حتی درمان آن ها بسیار مؤثرند.

مثلا برای تقویت بینی و حلق دانش آموزان در فصول سرد می توان علاوه بر استشمام بوی نعناع ، از استشمام سیاه دانه در سرکه و یا سرکه و گلاب استفاده کرد زیرا این ها خواص ضد ویروسی دارند.

گیاهانی چون زوفا، پر سیاوشان، عناب، گل ختمی، گل بنفشه در موارد مختلف می تواند علائم خفیف بیماری های تنفسی چون سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا را در کودکان و دانش آموزان کاهش دهد البته اگر بچه ای ببماری خاصی دارد بهتر است با مشورت پزشک استفاده کند تا تداخل دارویی ایجاد نشود.

☜【طب شیعه】

🍏 @tebshia20🌿

////////////////////////////////////////////

۱۰ مزیت تنفس عمیق و نحوه انجام آن
تنفس بخشی حیاتی از زندگی است، اگرچه بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند. با عملکردهای ذهنی مرتبط است.

تنفس صحیح باید از طریق بینی انجام شود نه از طریق دهان. در تنفس عمیق، باید شکم را درگیر کنید نه فقط ریه ها را. تنفس عمیق با نام های «تنفس شکمی»، «تنفس دیافراگمی» یا «تنفس با سرعت» نیز شناخته می‌شود.

به طور معمول، تنفس عمیق شامل ۳ تا ۵ ثانیه “تنفس” و ۳ تا ۵ ثانیه “بازدم” است. تنفس عمیق، اگر روزانه تا ۱۰ دقیقه تمرین کنید، می تواند کیفیت زندگی شما را به شدت بهبود بخشد. با گذشت زمان، بدون هیچ تلاشی آگاهانه از سوی شما، بخشی از تنفس طبیعی شما خواهد شد.

تنفس عمیق دیافراگمی شامل انقباض دیافراگم، گشاد شدن شکم و افزایش دوره دم و بازدم است. این باعث کاهش فرکانس تنفس، افزایش جذب و استفاده از اکسیژن و افزایش پاکسازی دی اکسید کربن سمی می شود.

مراحل روش صحیح تنفس عمیق
تنفس عمیق ممکن است در حالتی که به پشت دراز کشیده اید یا زمانی که نشسته اید انجام شود. اما در مراحل اولیه، ممکن است انجام آن در حالت دراز کشیدن به پشت آسان‌تر باشد.

تنفس عمیق :
به پشت در مکانی راحت و بدون هرگونه مزاحمت دراز بکشید.
دستان خود را روی شکم خود قرار دهید (برای اینکه مسیر خود را در طول تمرین احساس کنید) و سعی کنید عضلات خود را شل کنید.
از طریق بینی عمیق نفس بکشید، شکم خود را باز کنید و سپس ریه های خود را با هوا پر کنید. در حین دم به آرامی تا ۵ بشمارید.
نفس خود را نگه دارید و تا ۳ بشمارید.
به آرامی از طریق دهان بازدم کنید و ریه های خود را کاملا خالی کنید. مجدداً در حین بازدم به آرامی تا ۵ بشمارید و سعی کنید هر گونه تنش را از عضلات خود خارج کنید.
به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به دم و بازدم عمیق ادامه دهید.
این تمرین را یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب انجام دهید.
دراز کشیدن در ابتدا بهترین کار است، اما می توانید این کار را در حالت نشسته نیز انجام دهید. سعی کنید یک یا دو بار در روز، همیشه در یک زمان، برای ایجاد یک عادت تمرین کنید.

تکنیک تنفس دیافراگمی (نشسته):
راحت بنشینید، زانوهای خود را خم کرده و شانه ها، سر و گردن خود را شل کنید.
یک دست خود را روی سینه و دست دیگر را درست زیر قفسه سینه خود قرار دهید. این به شما این امکان را می دهد که حرکت دیافراگم خود را هنگام نفس کشیدن احساس کنید.
به آرامی از طریق بینی نفس بکشید تا شکم شما به بیرون حرکت کند و باعث بالا رفتن

شود. در حین دم به آرامی تا ۵ بشمارید.
نفس خود را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید یا در حالی که نفس خود را حبس کرده اید تا ۳ بشمارید.
عضلات شکم خود را سفت کنید، به طوری که شکم شما به داخل حرکت کند. دست روی سینه شما باید تا حد امکان ثابت بماند.
به آرامی از دهان خود بازدم کنید و لب های خود را جمع کنید. ریه های خود را خالی کنید و تمام تنش را از ماهیچه های خود رها کنید. هنگام بازدم تا ۵ بشمارید.
برای بهترین نتیجه، سعی کنید روزانه حداقل ۱۰ دقیقه نفس عمیق بکشید و این کار را یک بار صبح به محض بیدار شدن و یک بار شب قبل از خواب انجام دهید

https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim

کانال طب سنتی اسلامی ایرانی عضو شوید 👆👆👆
انتشارو کپی با لینک کانال مقدور هست

///////////////////////////////////////