آخرین مطلب

معده سرد و راهکارهای طب سنتی

🔴 ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش برای درمان #معده_سرد

♻️ مواردی که باید جهت درمان معده سرد رعایت کرد عبارتند از:

۱⃣ رعایت نظم غذایی، اهمیت فراوان به وعده #صبحانه و توجه به این نکته، تا اشتها #غالب نشود و احساس گرسنگی ایجاد نگردد، غذا نخورد و زمانیکه هنوز اندکی اشتها باقیست دست از غذا خوردن‌ بکشد.

۲⃣ چشیدن قدری #نمک سنگِ طبیعی در شروع غذا و پایان آن

۳⃣ حفظ توجه و #تمرکز هنگام غذا خوردن و پرهیز از تماشای تلویزیون یا انجام هرکاری که باعث تضعیف توجه به غذا میشود..

۴⃣ پرهیز از مصرف: سردیجات خصوصاً آب و انواع نوشیدنی سرد و یخ، ترشیجات، سالادها، کشک و پنیر و ماست و دوغ،نوشیدن آب یا مایعات با غذا و بلافاصله بعد از غذا، مرغ و ماهی، گوشت گوساله و گاو، انواع فست فود، ماکارونی، گوجه، رب، سیب زمینی، قارچ، ذرت، نان و روغن های صنعتی و میوه‌ها با طبیعت سرد

۵⃣ جویدن بسیار به اندازه #دوبرابر تعداد دندان های کامل انسان، و کاملا در آرامش و #آهسته غذاخوردن.

۶⃣ بلافاصله بعد از هر وعده غذایی استفاده از یک قاشق مرباخوری از یکی از موارد زیر:

  • ارده
  • عسل
  • ارده و عسل
  • دوسین
  • پودر هاضوم

۷⃣ روغن مالی و #بادکشگرممعده هر شب ۱۵ دقیقه

۸⃣ استفاده از #مغزیجات بعنوان #ناهار

۹⃣ یک ساعت #پیاده_روی بعد از شام

🔟 استفاده از ضماد ۵ دقیقه #نوره و سپس ۵ دقیقه #حنا روی ناحیه معده سه روز در هفته نیز مجرب است.

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.

//////////////////////////////

📌 “ نفخ و بیماریهایمعده” را با چشیدن “ نمڪ ” پیش از غذا درمان ڪنید!

❇️ مصرف نمڪ به بدن ڪمڪ می‌ڪند تا در برابر جراحت‌های واردشده از حوادث و سایر آسیب‌ها مقاومت ڪند و خودداری از خوردن نمڪ طبیعی آسیب‌های فراوانی به بدن انسان می‌زند؛ “چشیدن نمڪ طبیعی” قبل از تناول غذا و بعد از اتمام غذا در درمان امراض معده بسیار مؤثر است

❇️ در طب اسلامی ایرانی “نمڪ طبیعی طعام” یڪی از مواد غذایی بسیار ضروری و حیاتی برای حفظ سلامت و تعادل بدن انسان محسوب می‌شود و عدم مصرف نمڪ باعث ایجاد زمینه ابتلا به انواع و اقسام بیماریها است.

❇️ به‌خلاف آنچه امروز به‌صورت رسمی تقریباً از تمامی رسانه‌های جمعی در نظام سلامت ڪشورمان تبلیغ می‌شود و مصرف “نمڪ” را عامل ابتلا به فشار خون، بیماریهای قلبی عروقی و… معرفی می‌‌ڪند.

@soroshesalamati

/////////////

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی:
🟢اما درمان معده های سرد چیست؟ 🟢

🔸اولین و مهم ترین درمان همیشه پرهیز است. عدم مصرف لبنیات برای یک تا دو هفته، پرهیز ازمصرف ترشی جات، آب سرد خصوصا به صورت ناشتا به این افراد توصیه می شود. غذای خود را خوب بجوید. مصرف خوراکی های شیرین مثل انجیر یا کشمش بعد از غذا که در معده ایجاد حرارت می کند و به درمان سردی معده کمک می کند به این گروه توصیه می شود.

🔸خوراکی های گرم مثل دارچین، زنجبیل، هل، و زیره که طبع گرم دارند و در معده سریعاً ایجاد حرارت می کنند و معده را گرم می کنند و حالت سردی را از بین می برند برای این افراد مفید است. افرادی که دچار سردی شدید در معده شده باشند علاوه بر پرهیزها و مصرف خوراکی ها با طبع گرم می توانند از درمان های موضعی نیز نفع ببرند.

🔸ماساژ روغن های گرم در موضع معده در قسمت بالا و سمت چپ شکم یعنی تقریبا زیر دنده سمت چپ بدن به گرم شدن معده کمک میکند. ماساژ معده برای روزی دو تا سه بار مخصوصاً بعد از غذا به این افراد توصیه می شود. ماساژ دادن موضع معده در آن ایجاد حرارت می کند و روغن نیز در آن نفوذ می-کند و ایجاد حرارت می کند. روغن هایی که طبع گرمی دارند، مانند روغن مصطکی، بابونه، بادام تلخ و سیاه دانه برای افراد با معده سرد توصیه می شود.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

🟢خصوصیات معده های سرد و درمان آن (بخش اول)🟢

🔸متاسفانه بیشتر افراد امروزه دچار سوء مزاج سرد معده هستند. مهم ترین دلیل این اتفاق این است که آداب غذا خوردن را رعایت نمی کنیم. با آداب امروز یعنی مصرف بی رویه فست فودها و لبنیات معده ها به سمت سردی میروند. اگر می-خواهید سالم بمانید؛ تا گرسنه نشدید دست به غذا نبرید، هنوز در حالی که که گرسنه هستید دست از غذا بکشید و غذا را خوب بجوید تا معده بتواند غذا را به خوبی هضم کند.

🔸اگر ما غذا را نجویده قورت بدهیم معده به اجبار کار بیشتری باید انجام دهد و حرارتش کفاف هضم غذا را نمی دهد. به تدریج از حرارت آن کاسته می شود و دچار سردی معده می شویم. مصرف آب زیاد در بین غذا، مصرف لبنیات مخصوصا در فصل های سرد و در افراد با مزاج سرد باعث حرکت معده به سمت سردی می شود. آروغ های زیاد، رفلاکس های مکرر، عدم احساس گرسنگی تا ساعت ها بعد از خوردن غذا از علایم سردی معده هستند.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

🟢خصوصیات معده های سرد و درمان آن (بخش دوم) 🟢

🔸حتی ممکن است شخص مزاجش گرم باشد ولی معده اش سرد شده باشد. این دسته از افراد معمولاً تمایل به مصرف سردیجات هم دارند. به صورت کاذب تمایل به مصرف ماست، دوغ و شیر زیاد دارند و مشکلاتشان بدتر می شوند. اولین قدم در درمان بسیاری از بیماری ها از دیدگاه طب سنتی اصلاح سیستم گوارش و مخصوصاً معده است. به همین علت است که حتی برای درمان مشکلات معده در فردی با مزاج گرم ممکن است او را یک یا دو هفته از مصرف لبنیات منع کنیم.

🔸زمانی که سردی معده از یک حدی فراتر برود شخص دیگر احساس تشنگی نمی کند، این واکنش طبیعی بدن برای رفع سردی معده است. جاری شدن آب دهان خصوصا در هنگام خواب نشان دهنده سردی و مخصوصاً رطوبتی شدن معده است.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari