آخرین مطلب

ریواس و خاصیت آن بر مبنای طب سنتی

🔰#ریواس در طب سنتی ایرانی (ساقه اول)

🍀مزاج ریواس سرد و خشک (در درجه متوسط) است.
🍀این گیاه خودرو در اواسط #بهار (معمولا اردیبهشت ماه) به دست می آید و بهترین زمان مصرف آن بهار و #تابستان است زیرا دراین زمان، امکان غلبه #صفرا زیاد است و مزاج انسان روبه گرمی می رود که از نشانه های آن بروز جوش‌های پوستی است.
🍀اگر کبد سالم باشد بدن با احتمال بیشتری ‌سالم خواهد بود زیرا #کبد از اعضای اصلی دخیل در گوارش انسان است؛ بطوریکه عهده دار بخش اعظم متابولیسم مواد غذایی است ودرواقع غذای سلول‌ها را این عضو تامین می ‌کند. کبد سالم باید حرارت متوسط داشته باشد و چون استعداد #گرمی دارد مصرف خنکی‌جات در تابستان به حفظ اعتدال آن کمک می کند.
🍀ازاین رو مصرف موادی مثل ریواس، ‌#آلو، #غوره، #آبلیمو تازه، #سرکه رقیق شده، #تمبرهندی تازه، ( های رو به ترش) مخصوصا برای ایجاد #خنکی وهمچنین سلامت کبد بسیار مفید است.

📚🔰# ریواس در طب سنتی ایرانی (ساقه دوم)

✅خشکی دهان، #آفت دهان، #زردی چهره، تندی رنگ #ادرار، و #آلرژی ‌های پوستی ممکن است نشانه #کبد گرم باشد. یکی از بهترین میوه‌جات برای خنک کردن کبد و ایجاد اعتدال در کبد، ریواس است.

✅مصرف ریواس جلوی عوارض ناشی از #گرمی را می ‌گیرد و مخصوصا برای کسانی که کبد گرم دارند، دهان آنها تلخ است و #عطش زیادی دارند، بسیار مفید است.

✅خاصیت اشتها آور ریواس احتمالا به دلیل رفع چربی ها و مهار #صفرا می باشد (#صفراوی‌ها اشتهای خوبی در هنگاه غلبه صفرا ندارند، سریع گرمازده شده و معمولا در دهانشان مزه تلخ احساس می کنند).

✅برای بعضی زردی‌ها (که سفیدی چشم آنها به زردی می‌گراید) نیز مفید است.

💊#ریواس در طب سنتی ایرانی (ساقه سوم)

🍀ریواس را به طرق مختلف می‌توان مصرف نمود. بصورت تازه همراه با غذاهای چرب مثل #آبگوشت یا همراه #کباب بعنوان سبزی که در این صورت مصلح این غذاها محسوب می شود.

🍀ریواس #تهوع را از بین می‌برد و باعث رفع #تشنگی ناشی از حرارت مزاج هم می‌شود.

🍀#رقیق کننده و صاف کننده #خون است و برای افرادی‌ که #غلبه_خون دارند مفید است و به واسطه همین خاصیت، درمان مناسبی برای #جوش‌های_خونریزی_دهنده است.

🍀اگر به میزان متعادل مصرف شود مفرح است.
💊💊🔰#ریواس در طب سنتی ایرانی (ساقه چهارم)

🍀 باتمام خواص مفیدی که برای ریواس ذکر نمودیم در بعضی افراد ممکن است مشکل ایجاد کند. افرادی که #مزاج_سرد دارند، #ضعف_مغز یا فکر و خیال و #افسردگی دارند، کسانی که #مشکلات_تنفسی مانند #سرفه و #تنگی_نفس دارند و کسانی که ضعف توان جسمی ناشی از مزاج سرد دارند باید درمصرف آن احتیاط نمایند و در صورت مصرف حتما باید همراه با #مصلحات آن نظیر #عسل، #مویز یا #نبات مصرف شود.

🍀اگر با ریواس #مربا درست کنند طعم ملس داشته و مزاج آن #معتدل می شود بطوریکه سرد مزاجها هم می‌توانند از آن تا حدودی استفاده کنند.

📚 با ما پرونده سریالی ریواس را ورق بزنید.

@Drmirghazanfari

///////////////////////////

🔰#ریواس در طب سنتی ایرانی (ساقه چهارم)

✅ باتمام خواص مفیدی که برای ریواس ذکر نمودیم در بعضی افراد ممکن است مشکل ایجاد کند. افرادی که #مزاج_سرد دارند، #ضعف_مغز یا فکر و خیال و #افسردگی دارند، کسانی که #مشکلات_تنفسی مانند #سرفه و #تنگی_نفس دارند و کسانی که ضعف توان جسمی ناشی از مزاج سرد دارند باید درمصرف آن احتیاط نمایند و در صورت مصرف حتما باید همراه با #مصلحات آن نظیر #عسل، #مویز یا #نبات مصرف شود.

✅ اگر با ریواس #مربا درست کنند طعم ملس داشته و مزاج آن #معتدل می شود بطوریکه سرد مزاجها هم می‌توانند از آن تا حدودی استفاده کنند.

📚 با ما پرونده سریالی ریواس را ورق بزنید.

@Drmirghazanfari

🟢ریواس (ریباس)🟢

🔹مزاج ریواس سرد و خشک (در درجه متوسط) است. این گیاه خودرو در اواسط بهار (معمولا اردیبهشت ماه) به دست می‌آید و بهترین زمان مصرف آن بهار و تابستان است زیرا دراین زمان، امکان غلبه صفرا زیاد است و مزاج انسان روبه گرمی می رود که از نشانه های آن بروز جوش‌های پوستی است.

🔹از این رو در فصل بهار، بدن انسان نیاز به خنکی‌جات بیشتری دارد. مصرف ریواس جلوی عوارض ناشی از گرمی را می‌گیرد و مخصوصا برای کسانی که کبد گرم دارند، دهان آنها تلخ است و عطش زیادی دارند، بسیار مفید است.

🔹خشکی دهان، آفت دهان، زردی چهره، تندی رنگ ادرار، آلرژی‌های پوستی ممکن است نشانه کبد گرم باشد. یکی از بهترین میوه‌جات برای خنک کردن کبد و ایجاد اعتدال در کبد، ریواس است.

🔹کبد سالم باید حرارت متوسط داشته باشد و چون استعداد گرمی دارد مصرف خنکی‌جات در تابستان به حفظ اعتدال آن کمک می کند. ازاین رو مصرف موادی مثل ریواس، ‌آلو، غوره، آبلیمو تازه، سرکه رقیق شده، تمبرهندی تازه، (اصولا خوردنی های رو به ترش) مخصوصا برای ایجاد خنکی و همچنین سلامت کبد بسیار مفید است.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

🟢ریواس(بخش دوم)🟢

◽️ خاصیت اشتها آور ریواس احتمالا به دلیل رفع چربی ها و مهار صفرا می باشد (صفراوی‌ها اشتهای خوبی در هنگاه غلبه صفرا ندارند، سریع گرمازده شده و معمولا در دهانشان مزه تلخ احساس می کنند).

◽️برای بعضی زردی‌ها (که سفیدی چشم آنها به زردی می‌گراید) نیز مفید است. ریواس تهوع را از بین می‌برد و باعث رفع تشنگی ناشی از حرارت مزاج هم می‌شود.

◽️رقیق کننده و صاف کننده خون است و برای افرادی‌که غلبه خون دارند مفید است و به واسطه همین خاصیت، درمان مناسبی برای جوش‌های خونریزی دهنده است.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

///////////////

🟢ریواس(بخش سوم)🟢
🔷اگر به میزان متعادل ریواس مصرف شود مفرح است. باتمام خواص مفیدی که در بخش های قبل برای ریواس ذکرنمودیم در بعضی افراد ممکن است مشکل ایجاد کند…

🔷افرادی که مزاج سرد دارند، ضعف مغز یا فکر و خیال و افسردگی دارند، کسانی که مشکلات تنفسی مانند سرفه و تنگی نفس دارند و کسانی که ضعف توان جسمی ناشی از مزاج سرد دارند باید درمصرف آن احتیاط نمایند و در صورت مصرف حتما باید همراه با مصلحات آن نظیر عسل، مویز یانبات مصرف شود.

🔷ریواس را به طرق مختلف می‌توان مصرف نمود. بصورت تازه همراه با غذاهای چرب مثل آبگوشت یا همراه کباب بعنوان سبزی که در این صورت مصلح این غذاها محسوب می شود.

🔷اگربا ریواس مربا درست کنند طعم ملس داشته و مزاج آن معتدل می شود بطوریکه سردمزاجها هم می‌توانند از آن تا حدودی استفاده کنند.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari