آخرین مطلب

مغز و سکته مغزی ، صورت فلج و راهکارهای مقابله و درمان تدریجی با نگاهی به طب سنتی

شما راهکارهای زیر را مطالعه کنید بخشی از آن را بصورت نوبه ای برای بیمار متناسب با توانی مالی و پرستاری اجرا کنید :
۱= مصرف ژل رویال ( غذای ملکه در کندوی عسل ) روزی به اندازه دو نخود به هنگام ناشتا در روی زبان گذاشته شود و پس از ه دقیقه آب عسلی پشت سرش خورده شود .
۲ =گرده گل زنبور عسل روزی یک قاشق غذاخوری در یک لیوان آب ولرم با اندکی عسل ، ناشتا میل شود .
۳= عسل با نان تغذیه کیفی و عسل در آب ولرم خودن تقویت کننده تمام سیستم عروقی بدن و تقویت دهنده کل بدن ، پس روزی یک تا سه لیوان عسلاب تاثیرگذار است .
۴= مصرف عسل زنجبیل ، عسل اسطوخدوس مفیدند .
۵= روزی یک لیوان عسلاب با نصف لیمو ترش صبح هنگام یا مواقع ضعف و سستی بدن .
۶= تهیه شیربادام روزی یک لیوان
۷= خوردن روزی چند دانه سیب زرد و یا سرخ با پوست به هنگام ناشتا ، بعد صبحانه ، بعد ناهار و بعد شام بعنوان آنتی بیوتیک طبیعی بسیار قوی و داروی شفادهنده امام صادق ع .
۸= پرهیز از شیرینی جات مصنوعی و قنادی ها و کارخانه ای و بالعکس مصرف قندهای طبیعت منجمله خرماها ، مویز سیاه درشت هسته دار و یا بدون هسته ، توت ها ، انجیر و آب خیس کرده آن .
۹= پرهیز جدی از مصرف لبنیات دوغ و ماست و پنیر بدون مصلح مگر با افزودن مصلحات در حد ضرورت و اندک .
۱۰= پرهیز از مواد غذایی غربی مخالف با طبیعت و سرشت مردم مشرق زمین و بازگشت به تغذیه قدیمی سفره های ایرونی خودمان ،
۱۱= پرهیز جدی از اقلام زیر شامل :
سیب زمینی آب پز و سرخکرده + گوشتهای گاو و گوساله + کوشت مرغ + عدسی + بادمجان + کاهو + رب گوجه کارخانه ای ( جایگزینش رب انار و زردچوبه )+ روغنهای نباتی و مایع + روغن حیوانی برای سنین بالای ۶۰ سال + شکلات و قهوه و نسکافه + ماکارونی + بیسکویت + بستنی + کالباس + سوسیس + نان بربری + پرتقال زیاد + تخم مرغ ماشینی + پیتزا + همبرگر + ترشیجات و سرکه .
۱۲= روزی ده الی بیست دانه سیاهدانه را با عسل در یک قاشق مخلوط کرده و بدون آب میل شود .
۱۳= در فرمول دیگر : عسل یک قاشق + نیم گرم پودر زعفران اصل + سعد کوفی دو گرم را با هم مخلوط کرده و تا ۲۱ روز بعدازظهرها میل شود .
۱۴= ضرورت تهیه کندش عطسه آور ، روزی یکبار جلوی بینی گرفته شود :
آیت الله تبریزیان در روایات هست که سرماخوردگی را درمان نکنید، چون بدن را مقاوم می کند.
و اما اگر سرماخوردگی از ۳ روز که دوره معمول آن است، تجاوز کند، باید درمان کرد.
باید آبی را که در مغز جمع شده و مضر است برای انسان، از سر خارج کرد .

با انفیه اسلامی: ترکیبی از دو گیاه : کندش (با ضم کاف و دال) و سیاهدانه => آسیاب کرده، در بینی بریزید.
کسی که از این دارو استفاده کند، چندتا عطسه می زند و دچار آبریزش شدید می شود تا خشک شود.
بعد امام می فرماید: اگر سرماخوردگی را با این دارو هم درمان نکنید، بهتر است.
سکته سرد دفع و پرده مننژ مغز را ازرطوبت گیری نجات بدهیم
انفیه زدن به بینی ( این سنت قدیمی اجدادی ) چیست :
انفیه یعنی گاه گاهی بینی را با پودر گیاهی مخصوص ((کندش ۲گرم +زنجبیل ۲ گرم + جندبیدستر ۲ گرم )) با احتیاط کامل به بینی استشمام کنی که این روش ، باعث بوجود آمدن عطسه ، تخلیه نزله ، تخلیه اخلاط گوناگون و متضاد از مغز ، تخلیه اخلاط متمرکز در بینی و سینوسهای خلطی و کثیف میگردد و چنانچه نزله کسی از نوع گرم بوده باشد کشیدن آب ولرم به بینی اثرات درمانی مهمی برای پاکسازی سینوها و مغزها دارد و و اگر کسی آب معمولی را به بینی بکشد اثرات اصلاحی در مغز و دماغ دارند .
۱۵= مصرف نوبه ای ارده شیره با شیره انگور خانگی بعنوان تغذیه صبحانه .
۱۶= شبها یکساعت قبل از خواب مخلوط عرقهای اسطوخدوس سه واحد یک لیوان + بهار نارنج یک پنجم لیوان + بادرنجبویه یک واحد جمعا ” در یک لیوان یکساعت قبل از خواب میل شود تمام آثار خواب های کابوسی برطرف و نزله های مغزی بتدریج خارج میشود انشاالله.
۱۷= سکنگبین به اندازه سه قاشق در یک لیوان آب ولرم ریخته و سپس یک سوم قاشق چایخوری ترنجبین حل شده افزوده و جمعا ” یک لیوان مخلوطی را تا سه ماه و ناشتا میل کنید .
۱۸= پشت سر را روغن بادام تلخ روزی دوالی سه بار مالیده تا به کف سر و پیازچه موبرسد و نیز موهای سر را کوتاه کرده و روزانه بیش از ده بار شانه کنید ( البته در حمام شانه زدن ممنوع ) تا بخار تجمع یافته خارج شوند .
۱۹= بعد از ۱۴ روز پشت کتف را بادکش گرم کرده و هر یک روز در میان تکرار شود .
۲۰= حدود ساعت ۱۷۰۰ یا ۱۱۰۰ مخلوطی از نیم کیلو سیب درختی رنده شده را با نصف لیوان گلاب و نصف لیوان عرق بید مشک با دو قاشق عسل مخلوط کرده و میل شودکه نشاط در بدن فعال شود .
۲۱= استشمام و یا عود رایحه های طبیعی با مزاج گرم مانند گلسرخ + مرزنجوش + یاس + اسطوخدوس + نرگس + نسترن برای فعالسازی مغز خواب رفته بسیار عالیست .
۲۲= بصورت نوبه ای هر چند روز یکبار روغن سیاهدانه به کف سر مالیده شود ( ترجیحا” ۱۴ روز پشت هم اجراشود مگر آنکه حساسیت پوستی مانع از اجرا شود ).
۲۳= زنان سکته ای روزی یک لیوان عرق رازیانه ( بعنوان اولین داروی تنظیم کننده هورمونهای زیانه ) با اندکی عسل تا ۲۱ روز میل شود . توصیه میشود در ایام قاعدگی احتیاط شود و مصرف نگردد .
۲۴= دمنوش بسیار معجزه گر (برای دفع اخلاط سرد و خشک یعنی سوداوی )شامل گیاهان افسنتین + آفتیمون + اسطوخدوس را باهم به نسبت مساوی همانند چای دمنوش کنید و روزی یک لیوان با اندکی عسل تا ۴۰ روز مصرف شود .
۲۵= پنیر در صبحانه خوردن مطلقا ممنوع مگر با گردو مصرف شود .
۲۶= افراد سکته مغزی معمولا ” صورت شان دارای فلج بلر میگردد توصیه میشود گیاه عاقرقرحا را پودر کرده و در روغن بادام تلخ و یا سیاهدانه مخلوط کرده و روزانه تا سه بار به صورت به روش آرام مالیده شود .
۲۷= بخشی از مواد بالا دارای مزاج گرم و خشک بوده و ضرورت دارد که تا حدودی تغذیه آبکی مانند ( سوپ جو + آتش های ملایم + پاچه بز + پاچه بزغاله + ماهی دریایی ) داده شود .
۲۸= خوردن روزی یک دوم قاشق چایخوری روغن بنفشه خالص ( که با جوشاندن آرام گل بنفشه در روغن زیتون بکر به مدت ۳۰ دقیقه بوجود میاید ) به مدت ۲۱ روز انجام شود و اگر طبیعت فرد بسیار گرم است از ماساژروغن بادام تلخ پرهیز شود و جایش روغنبنفشه استفاده شود .
۲۹= چای سیاه و سبز با نگاه طب سنتی بسیار مضر و سرد کننده تمام اندامهای بدن است مگر آنکه فرد بحدی معتاد به چای سیاه باشد که ترکش برای او ممکن نباشد پس این فرد باید چای را باچاشنی هل و زعفران و… مصرف کند .
گیاهان زیر را میتوان همانند چای دمنوش کرده و میل نمایند : ( چای کوهی + چای سنبل طیب + چای ختمی با بنفشه با پنیرک + چای به لیمو + چای رزماری یا اکلیل کوهی + چای گزنه + چای مرزنجوش + چای زیره جات + چای زیرفون + چای نعناع + چای آویشن + چای آذربه + چای پونه کوهی ( برای باردارمضر است ) + چای دارچین رقیق + چای زنجبیل رقیق + چای گل نسترن و…. میباشد .
۳۰= هلیله سیاه را با هلیله زرد ( بدون هسته ) با هلیله کابلی ( بدون هسته ) هرکدام ده گرم با یکدیگر مخلوط کرده و با عسل آویشن بهم زده و روزی یک قاشق مراخوری کمتر صبح هنگام میل شود .
۳۱= از مصرف تغذیه های سنگین مثل تخم مرغ و هلیم پرهیز شود
۳۲= یک سوم غذا و یک سوم سبزی خوردن و یک سوم گرسنه در هر وعده غذایی باشید .
۳۳= در تمام طبح تغذیه های هر وعده حتما” آلوی سیاه یا آالوچه جات یا آلوبخارا افزوده شود تا علایم یبوست و خشکی روده و خشکی مغز برای سکته کاهش یابد .
۳۴= بجای آب یخ و سرد و آبجوش ، از آب سماور و ولرم استفاده شود .
۳۵= از قند و شکر تاگیدا” پرهیز شود .
۳۶= روی زبان لواشک های آلو و سیب گذاشته و لیس زده شود تا رطوبت طبیعی با دهان و زبان بازگردد .
۳۷= دستهای ناتوان فلج شده و یا لقوه ای را با مخلوط روغنهای گیاهی بادام تلخ اصل و میخک ، روزی ۴ مرتبه برای هر نوبت ۲۰ دقیقه به روش آرام ، از نوک انگشتان دست به سمت بالای آرنج ( فقط بدین سبک روغن زده شود ) و یا روزی شش بار عرق میخک را در روی دستان کشیده شود و هم چنین در روی زبان فرد روزی یک گرم پودر یا پوش میخک گذاشته شود .
= مخلوط روغنهای (( قسط + گردو + گزنه + کرچک + میخک + الاغ + دارچین + اسفند + بنفشه + ختمی + زیتون مالشی + سیاهدانه + روزماری + سورنجان یا قولنجان + زیره + کوسه ماهی + کوهان شتر + رازیانه + مصطکی )) را روزی ۴ بار با فواصل مساوی و برای ۲۰ دقیقه و آرام بر خلاف جاذبه زمین از نوک انگشتان پاها و یا کف پاها به سمت بالای زانو و نیز پشت کتف تا گودی کمر کشیده شود .
۳۹= مالیدن روغن زیتون مالشی از فم المعده تا نافروزی سه بار به مدت ۲۰ دقیقه و آرام کشیده شود در حقیقت تمام معضل بدن در روده تولید میشود که با روغنکاری اسپاسم روده برطرف و در نتیجه کارکرد مغزی عادی تر میشود .
۴۰= خوردن گوشتهای مرغ و گاو و گوساله بشدت پرهیز شود و بجای آنها از گوشت گوسفندی ، شتر ، بوقلمون ، شتر مرغ ، خروس ، کبوتر و گنجشک بصورت کبابی استفاده شود تا بدن بنیه لازم را بگیرد .
۴۱= در فردیکه سکته مغزی و لقوه دارد بایستی بر اساس فرمول در آدرس زیر:
http://tajarobteb.persianblog.ir/post/36/
اصلا” یبوست نداشته باشد یعنی در هر روز سه بار با شکم نرم تخلیه مدفوع با رنگ زرد داشته باشد پس خوردن آشجات و دمنوش ترکیبی ( ختمی و بنفشه و پنیرک ) روزی یک تا یک لیوان الزامیست و یا ریختم پودر لیمو عمانی روی برنج و یا یک قاشق پودر لیموعمانی در یک لیوان آبجوش با همراهی اندکی عسل بسیار مفیدند. هم چنین خوردن کدوجات بصورت بخار پز الزامیست .
۴۲= تهیه پودر هفت مغز خشکبار یعنی : پسته کوهی + بادام زمینی + بادام هندی + فندوق + بادام شیرین + چلغوز + گردو + کنجد ،، مخلوطش روزی یک قاشق چایخوری ناشتا در یک لیوان عسلاب بسیارمفید و ضروریست و دردفع آلزایمر و بازگرداندن حافظه ذی نفع هستند و اسراف در مصرف سبب یبوست و خشکی روده به شکلی دیگر میشود .
۴۳= خوردن گل قند دو آتیشه به مدت ۱۴ روز به اندازه یک قاشق در رفع یبوست تاثیرگذار است .
۴۴= دود ترکیبات اسفند + مقل ارزق + عنبر نسارا به اندازه یک فندوق + کندر به نسبت مساوی در منزل برای گرم کردن مزاج خانه بینظیر است و بیمار از راه دور دود را با مخاط بینی بالا بکشد فقط جلوی گلو نگیرید که حساسیت در تارهای صوتی تولیدکند .
۴۵= ضماد حنا هفته ای دوبار به کف و روی پاها الزامیست . و اگر نافرمانی زیاد در دستها و کف پاها از سستی و فلجی گزارش میشود در کنار روغن مالی آرام تان با روزی ده الی ۲۰ ضربه قاشق کف پاها خواب رفتگی را بهوش بدهید
۴۶= بهتراست که بیمار صبحانه اش فقط نان عسل باشد + انجیر خشک و یا آب آن را در کنار تغذیه میل کند + شام را زودهنگام خورده و چند ساعت بیدار بماند تا تغذیه در روده تخمیر نگردد و هضم شود و از شب بیداری پرهیز شود .
۴۷= بعد از سپری شدن ۱۴ روز از تغذیه های بالا دقت شود : ( پاکسازی ویژه بدن )
۲۰گرم سنا + ۲۰ گرم گلسرخ + ۱۰ گرم شیرین بیان را مخلوط کرده و در سه لیوان آب به مدت ۲۰ دقیقه دمنوش شود وقتی به لیوان منجر شد آنرا صاف کرده و ناشتا میل کند و تا ناهار پیزی نخورد قطعا در این فاصله دل پیچه و دل درد و اسهال شکل میگیرد بایستی آرامش خودرا حفظ کند و سپس فردایش به یک مرکز حجامت منتقل شده و در مرحله اول پشت او روغن زده شود و سپس با ۲۵ لیوان بادکش از کتف تا قوزک پا شده و سپس حجامت عام انجام شود و ماهیانه متناسب با سن بیمار حجامت بدین روش انجام شود .
مطالعه سایر نارسایی های بدن و راهکار درمانی آنها را با وبلاگ خودم به آدرس زیر کلیک کنید :
http://tajarobteb.persianblog.ir