آخرین مطلب

سکنجبین برای کدام مزاج مناسب است

💊💊💊💊سکنجبین برای کدام مزاج مناسب است

مصرف سرکه انگبین یا همان سکنجبین با در نظر گرفتن ملاحظاتی برای بیشتر مزاج‌ ها مناسب است و بسته به اینکه برای چه نوع مزاجی مصرف شود و برای درمان چه نوع بیماری بکار برود، ممکن است با سرکه، تمرهندی، آب نارنج، لیموترش، سیب ترش، گلابی ترش و یا به ترش تهیه شود.
از نظر شیرینی ممکن است با عسل، دوشاب انگور و شیره خرما شیرین گردد و در هر یک از موارد و ترکیب‌های فوق با نسبت‌های مختلف بسته به اینکه بخواهند ترش یا شیرین باشد درست می‌شود.
مثلاً اگر سرکه و عسل مساوی گرفته شود نوشابه‌ای مایل به سردی به دست می‌آید که برای مزاج‌ های گرم مفید است. اگر عسل دو برابر سرکه باشد نوشابه برای مزاج‌ های معتدل مفید است و هر چه شیرینی آن بیشتر شود برای مزاج‌ های سرد نیز قابل استفاده خواهد بود.

سکنجبین برای گرم مزاج ها

شربت سکنجبین برای افراد دارای مزاج گرم باید مقدار سرکه اش بیشتر باشد. شربت سکنجبین نعنایی، سکنجبین با عرق کاسنی و شربت سکنجبین و خیار از بهترین انواع سکنجبین برای افراد گرم مزاج (مزاج صفراوی و مزاج دموی) است که علاوه بر خنک کردن کبد، قلب و رفع تشنگی اندام ها، به سادگی سموم بدن را از طریق کلیه ها دفع می کند.
💊💊سکنجبین برای سرد مزاج ها

شربت سنجبین برای مزاج های بلغمی و سوداوی، باید میزان عسل آن خیلی بیشتر در نظر گرفته شود. همچنین سکنجبینی که با شیره انگور یا شیره خرما تهیه شود نیز برای این افراد مناسب است.

سکنجبین را با چه غذاهایی باید خورد؟

به طور کلی بیشترین نحوه مصرف سکنجبین خوردن آن همراه با کاهو است که سردی طبع کاهو را تعدیل می کند. از خواص کاهو سکنجبین می توان به رفع کم خونی، افزایش اشتها، سم زادیی و تقویت معده و کبد اشاره کرد.

سکنجبین به صورت شربت تهیه شده با آب خنک نیز از نوشیدنی های دلچسب تابستانی است که گرمی و عطش را کاهش داده، در بهبود مسائل گوارشی، دفع صفرا و تعدیل مزاج موثر است.

در صورت استفاده دارویی از سکنجبین آن را با تخم گیاهان، عرق نعنا، رازیانه، آب زرشک و عرق کاسنی می توان ترکیب و طبق نظر متخصص طب سنتی مصرف کرد

💊💊💊نقش سکنجبین در درمان جوش صورت

سکنجبین شکری ساده، از انسدادهای داخل عضوی که منجر به بروز بیماری در کبد می شود، جلوگیری می کند.

برای از بین بردن رطوبت‌ های سفت و ژله‌ ای مانند که بعضی اوقات در سطوح داخل معده و روده تجمع می یابند بسیار مفید است.

این نوع سکنجبین در تابستان به عنوان شربت طبی و سالم برای اغلب افراد مخصوصاً جوانان که دچار غلبه حرارت شده و جوش می زنند بسیار خوب است.

https://tabaye.ir/vinegar-and-honey/