آخرین مطلب

دعای دفع اجنه و یا وسوسه شیطان در مفاتیح الجنان

دعاهای دفع اجنه درمفاتیح الجنان (ترجمه حجت الاسلام حسین انصاریان )

📚 از حضرت صادق(علیه‌السلام) روایت شده: برای دفع شرّ جنیان در سفر و بیابان و جاهای هولناک آن، دست بر سر بگذارد و با صدای بلند بخواند:﴿أَفَغَیْرَ دِینِ اللّٰهِ یَبْغُونَ؛ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِی السَّمٰاوٰاتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ کَرْهاً وَ إِلَیْهِ یُرْجَعُونَ﴾آیا غیر دین خدا را می‌جوئید و به او تسلیم شد آن‌که در آسمان‌ها و زمین است، با اختیار و بی‌اختیار و به سوی او بازگردند.
📚📚
و هم وارد شده: در بیابان و جاهای وحشت‌آور و هولناک، با صدای بلند اذان بگویند.
📚
حضرت صادق(علیه‌السلام) نقل‌شده: حضرت سجاد(علیه‌السلام) می‌فرمود: هرگاه این کلمات را بگویم، اگر جن و انس به زیان من گرد آیند باکی ندارم:بِسْمِ اللّٰهِ وَبِاللّٰهِ، وَمِنَ اللّٰهِ، وَ إِلَى اللّٰهِ، وَفِی سَبِیلِ اللّٰهِ، وَعَلَىٰ مِلَّهِ رَسُولِ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ . اللّٰهُمَّ إِلَیْکَ أَسْلَمْتُ نَفْسِی، وَ إِلَیْکَ وَجَّهْتُ وَجْهِی، وَ إِلَیْکَ أَلْجَأْتُ ظَهْرِی، وَ إِلَیْکَ فَوَّضْتُ أَمْرِی، اللّٰهُمَّ احْفَظْنِی بِحِفْظِ الْإِیمانِ مِنْ بَیْنِ یَدَیَّ وَمِنْ خَلْفِی، وَعَنْ یَمِینِی وَعَنْ شِمالِی، وَمِنْ فَوْقِی وَمِنْ تَحْتِی، وَما قِبَلِی، وَادْفَعْ عَنِّی بِحَوْ لِکَ وَقُوَّتِکَ، فَإِنَّهُ لَاحَوْلَ وَلَا قُوَّهَ إِلّا بِکَ.به نام خدا و به خدا و از خدا و به سوی خدا و در راه خدا و بر آیین رسول خدا (درود خدا بر او و خاندانش)، خدایا خویشتن را تسلیم تو کردم و رویم را به جانب تو متوجه نمودم و به تو پشت‌گرم شدم و کارم را به تو واگذاشتم، خدایا مرا به حفظ ایمان حفظ کن، از پیش رویم و از پشت سرم و از سمت راست و چپم و از بالای سرم و زیر پایم و آنچه نزد من است، به حول و نیرویت از من دور کن، زیرا جنبش و نیرویی جز به تو نیست.
📚
برای دفع وسوسه شیطان؛ روایت شده: به خدای تعالی «استعاذه» [پناه‌جویی] کند، بنابراین بگوید: «آمَنْتُ بِاللّٰهِ وَبِرَسُولِهِ مُخْلِصاً لَهُ الدِّینَ؛ بخدا و پیغمبر(صلى‌اللّه‌علیه‌و‌آله) ایمان دارم در حالى که به او اخلاص دارم و دین فقط‍‌ مال اوست»؛
و شیخ شهید از حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل کرده است که شیطان بر دو قسم است: شیطان جنّی و آن دور می‌شود به گفتن: «لَاحَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ؛ هیچ نیرو و توانى نیست جز به خدای بلندمرتبه و بزرگ»؛ و شیطان اِنسی و آن دور می‌شود به صلوات فرستادن بر محمّد و آل آن حضرت.
https://www.erfan.ir/mafatih478/%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%81%D8%B9-%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%B3%D9%87-%D8%B4%D9%8A%D8%B7%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%81%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%AD-%D8%A7%D9%84%D8%AC%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%B5%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86

✅سدر و دوری از وسوسه شیطان

✍️ زید نرسی به نقل از دوستانش گفت: از امام صادق علیه السلام شنیدم که می فرمود: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله سر خود را با سدر می شست و می فرمود:

سرخود را با برگ سدر بشویید و پاک کنید، چون فرشتگان مقرب خدا و انبیا، سدر را تقدیس کرده اند. کسی که با برگ سدر، سر خود را بشوید، خداوند از او تا هفتاد روز، وسوسه شیطان را بر می دارد و کسی که هفتاد روز، خداوند وسوسه شیطان را از او دور کند، گناه نمی کند و کسی که گناه نکند، وارد بهشت می شود.

📚 بحارالانوار، ج ۷۶، ص ۸۷

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
//////////////////////////////////////

🌼 شیخ جعفر شوشتری(ره):هر وقت شـیطان وسوسه کرد و نتوانستیدحریف نفس بشوید، هفت مرتبه بگوئید:

«بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحِیمِ ،لا حَولَ وَلا قُوَّه اِلّا بِاللهِ العَلیِّ العَظیم»

وقتے این ذکر را مےگوئید، هفت مَلِک به کمک شما مےآیند و آنها را دفع مےکنند…
بارها تجربه شده است که انسان وقتے آن را مےخواند احساس قوّت مےکند.

/////////////////////////////////////

🇮🇷🇮🇷🇮🇷📚📚🔕🔕🔰 ملائکه وارد چه خانه‌هایی نمی‌شوند؟

▫️خداوند فرشتگان را مأمورانی قرار داد که جهان را مدیریت کنند و طبیعتا هیچ‌کدام نمی‌تواند از مأموریت خود سرباز زنند. به عنوان نمونه فرشته‌ی مرگ نمی‌تواند به هیچ بهانه‌‌ای از ورود به یک خانه خودداری کرده و تکلیف خود را انجام ندهد. با این وجود در برخی روایات، اعلام شده است که فرشتگان(ظاهرا فرشتگان رحمت) وارد برخی خانه‌ها نخواهند شد:

۱️⃣ خانه‌ای که در آن شراب و آلات موسیقی(طنبور و دایره) باشد، ملائکه در آن داخل نمی‌شوند و دعای اهل منزل مستجاب نمی‌شود، و خدا برکتش را از آنان برمی‌دارد.

۲️⃣ خانه‌ای که در آن سگ، تصاویر اجسام(صاحب روح) و ظرفی که در آن ادرار می‌کنند، باشد.

۳️⃣ خانه‌ای که در آن انسان با حالت جنابت حضور داشته باشد.

▫️از مجموع این روایات برداشت می‌شود که فرشتگان رحمت، به منازلی که در آنها معصیت خدا انجام شده، یا ساکنان آن از یاد خدا غافل‌اند و یا در آن خانه، پاکیزگی و بهداشت رعایت نشود، تمایل به ورود ندارند.

📚بحار الانوار، ج ۶۲، ص ۵۴
🆔️ @hemamjavad
https://eitaa.com/joinchat/1431306305C7a3999fb11