آخرین مطلب

آلرژی و آب ریزش بینی و باد بینی و…. در آخر فصل تابستان و اوایل پاییز

نظرات اساتید و حکما عصرجدید درباره آلرژی و آب ریزش بینی و باد بینی و…. در آخر فصل تابستان و اوایل پاییز

? آلرژی?

?آیت الله ضیایی?

?✍باید دانست: تعداد باکتری‌های موجود در بدن (چه مفید و چه غیر مفید)، ۱۰ برابر سلّول‌های کلّ بدن هستند و اکثر باکتری‌ها برای بدن مفید هستند لذا باکتری‌ها غالباً هَمیارِ بدن هستند (گرچه بعضی از باکتری‌ها برای بدن مضرّ هستند)متنوّع‌ترین موجودات و زیادترین آنها، باکتری‌های موجود در رودۀ انسان است.

?✍تبصره : اگر باکتری‌های مفید روده کم باشد، دچار آلرژی می‌شوید.

?✍توجّه : مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک‌ها یا مصرف مداوم آنها علاوه بر اینکه برای کبد و برای کلیه‌ها ضرر دارد، باعث کاهش گوناگونی باکتری‌های مفید بدن می‌شود که برای بدن خطر زا هست از جمله آلرژی می‌آورد.

?✍باید دانست: رطوبت زیاد و کمی نور خورشید یا عدم استفاده از نور خورشید (مانند آپارتمان نشینی) آلرژی می‌آورد لذا در کشور انگلستان از هر سه نفر، یک نفر آلرژی دارد ولی در کشور های نزدیک خطّ استوا در آفریقا از هر ۱۵۰۰ نفر، یک نفر آلرژی دارد.

?✍توجّه: موادّ پِرُو بیوتیک خاصیّت ضدّ آلرژی دارند نظیر ماست و دوغ (قبل از غذا مصرف شود)، و پنیر با گردو (در شب مصرف شود).

تذکّر: ضدّ آلرژی ‌و ضدّ آسم (ضدّ یک‌ نوع آلرژی‌خاصّ): میوه‌جات طبیعی، انار، سیب، خرمالو، کاهو(بدون سُس)و سبزی‌جات سالم طبیعی است.

?✍درمان آلرژی شدید و برونشیت مزمن :

۱⃣صبح‌ها: بخور اسفند (اسپند)

۲⃣صبحانه: شیر عسل،

۳⃣وسط روز: یک استکان مخلوط جوشاندۀ گل زوفا و گل پنیرک (ختمی خبّازی) غرغره کند و بخورد،

۴⃣به همراه ناهار: آب دوغ خیار،

۵⃣عصرانه: یک استکان دمکردۀ گل بابونه مخلوط با عسل،

۶⃣مغرب: یک استکان دمکردۀ گل بومادران مخلوط با عسل بخورد،

۷⃣شب: بخور اُکالیپتوس،

۸⃣شب قبل از خواب: آب سیب تازۀ طبیعی مخلوط با عسل.

✅✍درمان تَب‌های بلغمی (موکوسی) ضِدّ حساسیّت و آلرژی، درمان گلو درد، درمان عفونت‌های ریوی، تنظیم کارکرد بدن و متابولیسم:

۱⃣کورتیزول گیاهی= خرما (سرشار از منیزیم، که ضدّ سرطان است)،

۲⃣دمکردۀ خرما و شنبلیله.

? آلرژی?

?دکتر حسین خیراندیش?

✅✍طب سنتی مهمترین علت حساسیت را معمولاً از به هم خوردن اخلاط در بدن یعنی عدم تعادل مزاج می دانند و درمان قطعی آن رساندن بدن به حالت اعتدال است.

✅✍گاهی علت آلرژی و حساسیت در اثر شدت حرارت درسر که ناشی از غلبه صفرا است به وجود می آید که در این صورت درمان قطعی آن حجامت آلرژی می باشد.

✅✍کسانی که سینوزیت دارند باید قبل از درمان آلرژی ابتدا سینوزیت را درمان کنند و بعد به معالجه آلرژی بپردازم و اگرآلرژی ندارند شب ها به مدت ۱۴ تا ۲۱ روز داخل هر بینی یک قطره روغن سیاهدانه ریخته شود.

مصرف دمکرده ی یک قاشق غذا خوری چای کوهی در یک لیوان آب جوش به مدت چهار ماه مصرف سرکه انگبین (دو واحد عسل+ ۲ واحد عرق کاسنی + یک واحد سرکه طبیعی)که یک سوم از این مواد را با دو سوم آب مخلوط کرده و هر شب به مدت چهار ماه میل شود.

✅✍اگر طبع بیمار سرد است به جای عرق کاسنی عرق نعناع استفاده شود و بعد از ۴۰ روز مصرف داروهای فوق حجامت عام انجام شود و بعد از ۴۰ روز حجامت سر و حجامت آلرژی انجام شود.

خوردن عرق کاسنی سکنجبین آب زرشک برای حساسیت مفید می باشد

‌? آلرژی و حساسیت?

?دکتر محمد باقری?

✅مصرف ادویه جات بی جا، قند و شکر سفید مصنوعی، بستنی و فالوده صنعتی، تنقلات مصنوعی و سس و رب، مواد خمیری حجیم مثل ماکارانی، نوشیدنی های صنعتی، میوه جات و گوجه فرنگی گلخانه ای و غیر فصلی از جمله علل حساسیت و آلرژی است.??

✅✍حساسیت یا نوعی عفونت است و کبد که ضعیف شده است در اثر سم و عفونت، اشتباهی عمل کرده و آلرژی و حساسیت ایجاد می کند و یا یکی از ریه، معده، کبد و روده تنظیم نیست. علم پزشکی مدرن چون از این حقیقت علمی ناآگاه است نام آن را حساسیت می گذارد

✅✍هر وقت پزشکان مدرن گفتند حساسیت یا اعصاب یعنی در حقیقت از تشخیص یا درمان و یا از هر دو عاجز شده اند و این نام ها را روی آن گذاشته اند.

✅✍برای درمان حساسیت از روش های زیر استفاده کنید:

?۱⃣نمک دریاچه ارومیه استنشاق کنید.

?۲⃣صبح و عصر هر وعده یک لیوان عرق کاسنی شاهتره میل کنید. این نوشیدنی برای همه انواع حساسیت، مفید و کارساز است.?

? آلرژی و حساسیت?

?دکتر علی معماری?

✅✍ تغییر حالتی است که انسان پیدا میکند ودراو حالت سستی وکرختی ایجاد می شود.و میتواند با علایم بالینی ابریزش بینی خارش چشم سرفه های فراوان عطسه و گرفتگی بینی تظاهر پیدا کند.بیشتر در فصل بهار است وبه ان الرژی فصلی میگویند.?

✅✍و الرژی غذایی هم داریم.در طب جدید از کورتون وانتی هیستامین قوی استفاده میکنند.و در طب قدیم به دنبال علت وریشه آن است.

✅✍خیلی ازالرژی ها از گرده درخت چنار است وعلت این که ازاین همه مردم فقط بعضی ها دچار الرژی میشوند به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدنشان است.کلر سمی است و الودگی های هوا ودود سیگار سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند وغذاهای خراب مثل فست فوت ها.وازجمله انتی اکسیدانهایی که مواد مضررا خنثی می کند ویتامینها هستند مخصوصا ویتامین cو ویتامینe و باید به صورت تازه وطبیعی باشد وباید در عرض سه تا پنج دقیقه مصرف شود مثل سیب که بعد ازمدتی درمعرض هوا سیاه میشود.وسبزیجات تازه.اگرمواد معدنی مثل منگنز منیزیم واهن به صورت طبیعی وارد بدن شود.??

✅✍نیاز به کورتون ها ی مضر و بی فایده نیست.در روایت هست تاجایی که بدن مقاومت می کند از خوردن دارو پرهیز شود.هرچند داروهای گیاهی مفید هستند ولی باز هم مصرفش ضررهای کمی دارد ومسایل روحی وروانی تاثیر مستقیمی روی سیستم ایمنی بدن دارد که یکی ازچهارچوب ها واسلوب های طب است چه از راه غذا ویا ورزش ویا اصلاح خون واعمال یداوی ویا بالا بردن نیروی معنوی.در رابطه با الرژی باید به فصلش مصرف شود.اگرمزاج فرد وغذا وفصل هماهنگ شد الرژی کنترل میشود.

✅✍خوب جویدن غذا و در برخی منابع تا دوبرابر دندانها ذکر شده پس باید به این مسایل توجه ودقت کرد چون اهمیت زیادی دارند درجذب وهضم درست واب خوردن درست نیم ساعت قبل غذا یا دوساعت و نیم بعد ازغذا.هرفردی ممکن است به هرچیزی الرژی پیدا کند هر چند افراد دیگر باخوردن ان دچار الرژی نشوند.که دستور کلی ان این است که باید چیزی که به ان حساسیت دارد راحذف کند.ولزومی ندارد که دارو مصرف کند به خاطر خوردن ان.

✅✍خود الکل و ماءالشعیر و تمام کنسروجات وسوسیس کالباس که مواد نگهدارنده دارند ادویه جات بادمجان کاکائو زعفران گردو گوجه فرنگی خیار مخصوصا درچند سالی که کیوی درایران کاشته شده دیده شده به کیوی حساسیت زیاد است بعضی از انواع ماهی ها گوشت خرچنگ خربزه وبعضی پنیرها وگرده گل حساسیت زا است.

✅✍حالا درشرایطی فرد مجبور است استفاده کند باید یک تا دو ساعت قبل از مصرف این مواد ازاب خنک سالم استفاده کند دو تا سه لیوان همراه با عرق کاسنی.تمام انزیم ها وکوانزیم ها وانتی بادی ها در کبد تولید میشود.وچارچوب سیستم امنیتی بدن بیشتر کبد است.پس تقویت کبد بسیار مهم است.?

✅✍درتحقیقات طب جدید هم دیده شده که کاسنی مواد زاید تجمع یافته در کبد را دفع می کند.که ریشه ان هم خوب هست ویا برگ تازه اش.آب سیب تازه صبح ها بسیار مفید است.وبهتر است ناشتا باشد تاجذب بهترانجام شود.در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افراد دیده شده که عسل خودش الرژی زاهست که احتمالا مربوط به نوع گل هایی است که عسل از ان تهیه شده است ولی در کل خود عسل درمان است اگر فرد الرژی نداشته باشد.مخصوصا بالیموی تازه به صورت روزی دوتاسه لیوان به صورت ارام خورده شود موجب تقویت سیستم ایمنی بدن است ویک ضد الرژی خوب است.

✅✍سیاهدانه ومخصوصا روغن ان برای افرادی که الرژی وگرفتگی بینی ویا سینوزیت دارند خوب است.کسی که الرژی داشته باشد مستعد سینوزیت است وکسی که سینوزیت دارد الرژی ان تشدید میشود.وهمین روغن سیاهدانه که به صورت قطره نازیل الان در بازار موجود است وقتی که شب ها در بینی میچکانند ودر سینوس ها میرود اثرات بسیا ر نافعی دیده میشود هم بینی باز میشود وهم ابریزش درمان میشود واگر ندارید میتوانند سیاهدانه را نیم کوب کنید وبجوشانید ووقتی یک لیوان اب نصف شد یک قاشق مربا خوری روغن زیتون خام بی بو مخلوط کنید وبه صورت قطره بچکانند در بینی.ویک تجربه دیگر که ثابت شده است حجامت الرژی است وبه این صورت است که بعضی الرژنها را تهیه میکنند وروی زخم حجامت می زنند وجذب می شود.مثلا فردی که به باقلا حساسیت دارد پودر باقلا به موضع الرژی می زنند.اگر گرده گل اصل باشد باچای کوهی هم دم کرده اش روزی دوسه لیوان موءثر است.عطر وادکلنها هم الرژی زا هستند.??

 ? آلرژی?

?دکتر حسین روازاده?

✅✍_انجام حجامت الرژی در سه نوبت با فاصله یک ماه سالی دو تا سه بار و بعد از حجامت خود را در معرض عوامل الرژی زا (مثل گل و گیاه)قرار دادن

✅✍مصرف دمکرده بارهنگ+تخمه خرفه +شکر تیغال به نسبت مساوی روزی دوبار هر بار نصف لیوان میل شود.

_خوردن روزی سه یا چهار قاشق غذاخوری عرق کاسنی با عرق شاهتره و خاکشیر با عسل نیم ساعت قبل از غذا.

✅✍چرب نمودن داخل بینی با روغن بنفشه یا روغن بادام شیرین جهت رفع الرژی و حساسیت بینی.

✅✍مصرف چای کوهی (چای پشمی)روزی دو بار و هربار دو قاشق غذا خوری در یک لیوان اب جوش به مدت ده دقیقه دمکرده و صبح و شب به مدت ده تا چهل روز مصرف شود.

✅✍پرهیز از هواد غذایی و میوه های سودا زا.

 ? آلرژی وحساسیت?

?دکتر محمد دریایی?

✅✍قبل از خواب بر موضع حساس بدن ضمادی که با اضافه نمودن مقداری وازلین و روغن گل سرخ برای یک فنجان عسل تهیه شده است، قرار دهید، جای ضماد را صبح با آب ولرم و صابون شستشو دهید.

✅✍سپس شب همان روز بر موضع دارای حساسیت، همین ضماد را قرار دهید. در زمان انجام این شیوه درمانی باید از خوردن غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی، انبه و ماست که حساسیت و آلرژی بوجود می آورد، پرهیز شود.

✅✍البته حساسیت به این گونه غذاها در میان افراد فرق می کند. زیرا هر انسانی طبیب خودش است، به عبارتی خود می داند چه غذاهایی برای او خوب یا بد است. با این حال توصیه می شود که در درمان با ضماد عسل لیوانی آب ولرم که با عسل شیرین شده است، یا در آبی که سیاه دانه در آن جوشانده شده مقداری عسل ریخته و نوشیده شود.

? آلرژی و حساسیت?

?دکتر محمد کردافشاری?

✅✍استفاده از رنده ی هویج با یکی دوقاشق سرکه ی انگوری بعد از هر وعده غذا در کاهش الرژی ها بسیار موثراست

? آلرژی و حساسیت?

?دکتر جمشید خدادادی?

✅✍مهمترین علائم الرژی،عبارتند از:

التهاب مخاط بینی،ریزش از بینی و چشم،خارش چشم و زکام دهان،عطسه های زیاد و سرفه ،تنگی نفس،خارش پوست.

✅✍سلول های بدن برای جلوگیری از مسموم شدن خود ماده ای به نام هیستامین از خود ترشح می کنند تا از خود دفاع کنند و خود را نجات دهند لذا وقتی داروی انتی هیستامین مصرف میشود موجب فلج شدن سلول ها میشود و سلول ها دیگر نمی توانند هیستامین لازم را تولید و ترشح کنند.

✅✍درمان : هر روز ۲تا۳ لیوان شربت عسل و لیموترش تازه با یخ بصورت تدریجی میل شود.

✅✍مصرف ۲ تا ۳ لیوان نکتارسیب که بهترین انتی هیستامین طبیعی میباشد.

-مصرف بیشتر غذاهای گیاهی و سیب و عسل بصورت مرتب.??

✅✍نرمش و ورزش و فعالیت های فیزیکی بطور منظم هر روز.

-بهترین و موثر ترین روش در بهبود انواع الرژی،عدم استفاده از غذاهای ممنوعه است.

✅✍عصبی نشدن و نداشتن یبوست در بهبود سریع الرژی های فصلی بسیار موثر میباشد.

✅✍استفاده از الیاف مصنوعی در لباس ها باعث الرژی و تحریک پوستی میشود.استفاده از مواد ارایشی در زنان موجب گرفته شدن منافذ پوست صورت و الرژی میشود