آخرین مطلب

تدابیر طب سنتی برای کوچک شدن یا درمان کیست سینه

💊💊💊تدابیر طب سنتی برای کوچک شدن یا درمان کیست سینه

شاید توصیه کلی برای از پیشگیری از کیست‌ساز شدن سینه یا درمان آن وجود نداشته باشد اما وقتی یافته‌های علم پزشکی و طب سنتی را کنار هم بگذارید، می‌توانید با اطمینان بیشتری خطر را از خود دور کنید.

چه چیزایی می‌تونیم بخوریم؟

حتی اگر سینه‌های‌تان کیست‌ساز باشند، می‌توانید غذاهای گوشتی میل کنید اما باید گوشت را به شکل کبابی (روی آتش یا در فر) مصرف کنید یا اینکه آن را بخارپز کنید. در هر صورت برای طبخ گوشت از روغن استفاده نکنید.

برای از بین بردن کیست‌ها لازم نیست گیاهخوار شوید؛ فقط کافی است انواع سبزیجات را در طول روز مصرف کنید؛ سبزیجاتی مثل کاهو و هویج برای مبتلایان به کیست بسیار مفید است.

غذاهایی بخورید که به طبیعت بدن نزدیک‌تر هستند و ویتامین E دارند، تا کیست‌های‌تان بزرگ نشوند. جوانه حبوبات، جوانه گندم، بادام و شیر بادام از جمله این غذاها هستند.

سوپ جو دو سر سبوس دار به همراه یک قاشق غذا خوری روغن زیتون بودار و یک قاشق غذا خوری سرکه سیب طبیعی، سالاد به همراه روغن زیتون و لیموترش بدون سس نیز برای این افراد مناسب است.

چه چیزایی نباید بخوریم؟

مصرف گیاه یا عرق رازیانه، در کنار فواید بسیاری که دارد، می‌تواند برای خانم‎‌هایی که در ناحیه سینه یا هر ناحیه دیگری کیست دارند، مضر باشد و توصیه می‎شود، خانم‎هایی که کیست دارند از مصرف رازیانه، خودداری کنند.

سالاد را با سس میل نکنید. می‌توانید روی سالادتان روغن زیتون، آب لیموترش یا آویشن بریزید. مهم این است که از مصرف سس اجتناب کنید.

مصرف گوشت گاو، گوساله و مرغ برای افرادی که کیست سینه دارند (یا استعداد ابتلا به آن را دارند) مضر است.

مبتلایان به کیست سینه باید از مصرف ماست، دوغ و سالاد همراه غذا خودداری کنند، اما خوردن سبزی خوردن همراه غذا در افرادی که دچار کیست سینه هستند، اشکالی ندارد.

غذاهای کارخانه‌ای که مواد نگهدارنده دارند، نخورید و به‌شدت از مصرف سوسیس و کالباس و به‌طور کلی فست‌فود پرهیز کنید.

مواد سودازا مـثل بادنجان، عدس و قارچ مصرف نکنید.

از مصرف قند، شکر، شیرینی قنادی، خامه، ترکیبات کافئین دار مانند چای پر رنگ، کاکائو، شکلات، قهوه و نسکافه خودداری کنید.

از دیگر مواد غذایی مضر برای مبتلایان به کیست سینه می‌توان به آب میوه‌های صنعتی، نوشابه‌های گازدار، روغن جامد و مایع صنعتی، کله پاچه، انواع کنسروها، غذاهای زیاد سرخ شده، اشاره کرد.

💊سبک زندگیمون چطوری باشه؟

ساعات خواب و بیدار شما بر عملکرد هورمون‌ها تاثیر مستقیمی می‌گذارد. سعی کنید ساعت ۱۰ الی ۱۱ شب بخوابید و البته سحرخیز باشید و تا ساعت ۱۰ نخوابید!

هر روز راس ساعت مشخصی صبحانه، ناهار و شام را صرف کنید. صبحانه را قبل از ساعت هشت، ناهار را قبل از ساعت ۲ ظهر و شام را حتما قبل از ساعت ۹ میل کنید.

انضباط در خوردن و آشامیدن و خوابیدن بر کیست سینه تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

حین غذا خوردن حواس‌تان بـاشد که درهم‌خوری نکنید؛ یعنی همراه غذا ماست، دوغ، سالاد، خیارشور و. . . نخورید.

مصرف غذا در ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف هم در ایجاد کیست سینه موثر است، لطفا از این ظروف برای سرو یا نگهداری غذا استفاده نکنید.

چی رو با چی میتونیم بخوریم؟

روزی یک‌بار یک قاشق مرباخوری سیاه دانه را همراه با عسل که مصلح آن است میل کنید. اگر بیماری قند دارید و نمی‌توانید عسل بخورید، سیاه دانه را روی پنیر و ماست بریزید و بخورید.

در صورتی که نیم‌ساعت بعد از غذا یا قبل غذا می‌خواهید ماست، سالاد، خیارشور و. . . میل کنید باید به فکر تهیه مصلحات‌شان هم باشید؛ مثلا باید ماست را با مصلحاتش که گل سرخ یا نعناع است، بخورید.

تنها چیزی که می‌توانید همراه غذا میل کنید، سبزی خوردن است؛ سبزیجاتی مثل ریحان، پونه و نعناع در کنار غذا به حال‌تان مفید واقع می‌شوند.

💊درمان های خانگی

بذر کتان را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید و برای درمان یا کوچک‌تر کردن کیست‌های سینه‌تان از آن کمک بگیرید.

یک قاشق مرباخوری از تخم کتان قهوه‌ای‌رنگ را دم کرده و همراه با عسل میل کنید. این دمنوش می‌تواند کیست‌های‌تان را کوچک‌تر کند.

روغن کتان را از داروخانه تهیه کنید و روی سینه‌ای که کیست دارد، بمالید. این کار بعد از مدتی باعث کوچک‌تر شدن کیست سینه می‌شود.

روغن کتان برای کاهش درد سینه هم موثر است. آن را از عطاری‌ها یا داروخانه‌های معتبر تهیه کنید و روزی یک‌بار روی سینه‌‌ها بمالید.

روغن کتان به‌ویژه برای افرادی که سینه‌های‌شان در اثر کیست ملتهب شده (حالتی شبیه جمع شدن شیر در سینه و قرمزی پوست سینه) هم مفید است.

تخم کتان قهوه‌ای را پودر یا آسیاب کنید و به شکل آرد درآورید. از آن خمیری تهیه کنید و روزی یک‌بار روی سینه‌ها ضماد کنید؛ یعنی خمیر را روی سینه بگذارید و با یک دستمال تمیز نخی ببندید تا کیست‌های‌تان از بین بروند؛

نکته مهم: تخم کتان را به میزان مصرف آسیاب کنید و همان زمان مصرف نمایید چرا که نگهداری پودر آسیاب شده باعث تولید سم می شود.

البته برای کم کردن کیست‌ها می‌توانید روغن بنفشه، روغن اسطوخودوس، روغن پامچال را هم روزی یک‌بار به سینه‌‌ها بمالید.

استفاده از ویتامین E و عصاره گل مغربی نیز سبب تسکین درد در مبتلایان به کیست سینه می‌شود. البته مصرف این ترکیب نقش چندانی در درمان کیست ندارد.

افرادی که از کیست سینه رنج می‌برند باید شب‌ها قبل از خواب از یک ضد نزله قوی استفاده کنند؛

بنابراین این گروه از اشخاص باید یک لیوان از ترکیب عرق اسطوخودوس، سنبل الطیب و بادرنجبویه را به همراه نبات یک قاشق مرباخوری عسل میل کنند.

از امروز مراقبتتان را بیشتر کنید

برای حفظ سلامت‌تان و کم کردن خطر ابتلا به بیماری‌های سینه توصیه‌های زیر را هم جدی بگیرید:

از اپیلاسیون زیر بغل صرف‌نظر کنید چون این کار عملکرد طبیعی غدد زیر بغل را مختل می‌کند.

سوتین تنگ نپوشید، انتخاب یک سوتین سایز کوچک برای اندازه سینه های زنان موجب می شود روی برخی از عضلات پستان فشار وارد شود و این باعث می شود که پوست قفسه سینه نتواند نفس بکشد. این علت مستقیمی برای کیست سینه نیست، اما برای سینه های شما مناسب نیست.

از مام‌های ضدعرق کارخانه‌ای و دئودورانت‌های زیر بغل بیش از حد استفاده نکنید چون راه را بر خروج مواد زائد از بدن می‌بندند.

تا جایی که امکان دارد از استرس دوری کنید. کارهایی را که فکر می‌کنید از استرس و تنش روزانه‌تان می‌کاهد، انجام دهید.

خودتان را در معرض امواج موبایل قرار ندهید. روزها سعی کنید موبایل از بدن‌تان فاصله داشته باشد و شب‌ها آن را بالای سر خود نگذارید.

اگر دچار کیسیت سینه شده اید، از ملاعبه و فشار سینه‌ها توسط همسر پرهیز شود.

از تغذیه سودا + تغذیه سرد واقعا دوری کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر وجود تومور یا توده جدید در سینه تشخیص داده شود، یا اگر به نظر برسد که توده سینه قبلی بزرگ شده یا تغییر کرده است، در این مورد باید آزمایش پزشکی انجام شود؛

علاوه بر این، اگر درمان هایی را که در این پست وجود دارد را برای مدت طولانی بدون هیچ نتیجه ای انجام شود، به پزشک خود مراجعه کنید تا معاینه و مشاوره مستقیم انجام شود.

آیا وجود کیست های ساده برای بارداری مشکل ایجاد می‌کند؟

برخی از زنان که مبتلا به کیست‌های سینه ساده هستند از باردار شدن می‌ترسند، زیرا تصور می‌کنند که بارداری ممکن است برای خود و جنینشان آسیب‌زا باشد در این حالیکه این باور نادرست است.

فقط در دوران بارداری به خاطر ترشح زیاد هورمون‌ها این احتمال وجود دارد که کیست‌ها کمی بزرگ شده و ایجاد درد کنند.

اما زنان باید به این نکته توجه داشته باشند که این تغییرات گذرا بوده و پس از اتمام دوران بارداری به وضعیت اولیه برمی‌گردند.

مراجعه زنان بارداری که دارای کیست ساده هستند به پزشک متخصص و انجام آزمایش‌های لازم در صورت نیاز به منظور رفع نگرانی آن‌ها ضروری است.

نکات پایانی…

مصرف بیش از حد و خودسرانه گیاهان دارویی به شکل‌های مختلفی مثل عرق، پودر و دمنوش به دلیل این که مصرف دارویی دارد، و متناسب با مزاج و شرایط بدنی افراد تجویز می شود، می‌تواند عوارض ایجاد کرده و مشکلاتی را در طولانی مدت، به بار آورد.

پس در صورت مصرف هر نوع داروی گیاهی از قبل با یک پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

منبع: با تشکر از همکار محترم، خانم دکتر سودابه بیوس
https://tabaye.ir/treating-breast-cysts-with-traditional-medicine-strategies/

 

//////////////////////////////////////////////

🔴 درمان #کیست

از زبان حکیم حسین خیراندیش

♻️ طرز تهیه #دوسین: یک استکان سیاهدانه را ۲۴ ساعت درون سرکه طبیعی #خیسانده، سپس در سایه خشک نموده، سپس آسیاب کرده و بلافاصله با ۳ استکان عسل مخلوط نمایید.

👈 منع مصرف در #زنان_باردار

ادامه دارد…

✨ کانال درمان های طبیعی پروفسورصادقی👇
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEvFg2lS2P6NXLgJXg