آخرین مطلب

زلزله و ترس از زلزله در بین مردم زلزله و روشهای طب سنتی برای ایجاد آرامش در اندام های بدن

🔲 یادداشتی برای بیدارانِ شبهای لرزان
● بقلم دکتر مجید انوشیروانی، PhD طب سنتی ایران، استادیار دانشکده طب سنتی و مکمل مشهد
@Hikmatbasedmedicine

در افت و خیز زلزله و پس لرزه ها بسیارند کسانی که دچار هراس و اضطراب شده اند. این حال بویژه در میان بانوان و برخی کودکان شدیدتر است ولی البته مردان نیز از آن مصون نیستند.

✳️ کسانی که می خواهند امشب هشیار و بیدار بمانند و ضمناً دچار دستپاچگی و بی قراری و ترس زدگی نباشند، حتماً به این توصیه ها توجه کنند:

🔷 قهوه و چای و کاکائو و شکلات تلخ هشیاری را افزایش می دهند اما موجب تحریک پذیری و اختلال تصمیم گیری در شرایط بحرانی  می شوند. بنابراین در مصرف آنها احتیاط کنید.

🔷 بنا به متون معتبر حکما، بهارنارنج باعث کاهش خواب می شود؛ و با این حال به اندازه چای و قهوه آستانه تحریک پذیری را پایین نمی آورد. بنابراین می تواند برای هدف مذکور مفید باشد.

🔷 گلاب خوب، مقوّی قلب است و تپش قلب و دلهره و تنیدگی و تشویش را کم می کند و ضمناً خواب آور نیست، به ۳ روش می توانید از گلاب استفاده کنید:
🔸گلاب خنک را به صورت و گردن و ناحیه بالای سینه اسپری کنید.
🔸گلاب را آهسته آهسته بنوشید.
🔸گلاب را بطور پیوسته و آرام با دم عمیق بو کنید.
@Hikmatbasedmedicine

🔷 بادرنجبویه اصلی برای کاهش تپش قلب اضطرابی و لرزش و بیتابی بسیار مفید است ولی اثرات خواب آور نسبتاً قوی دارد؛ بنابراین اگر می خواهید امشب بیدار و هشیار بمانید بادرنجبویه را انتخاب نکنید.
(دمنوش برگ بادرنجبویه پس از سپری شدن وضعیت خطر، آرامبخش بسیار خوبی است ولی بشرطی که آن را درست بشناسید. توصیه می کنم پستهای قبلی من درباره بادرنجبویه را بخوانید تا بتوانید هنگام خرید، بادرنجبویه اصلی را تشخیص بدهید).

🔷 شام سبکی میل کنید و همراه آن دوغ و ماست نخورید تا دچار خواب آلودگی و کاهش سرعت واکنش نشوید.
خوردن میوه ای سبک مثل سیب انتخاب بسیار خوبی است. همچنین در بین تنقلات پرانرژی و گرمی بخش، مویز و کشمش و انجیر از بهترین انتخابها هستند.

با آرزوی تندرستی، و آرامش همه شما
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
لطفا این نوشتار را منتشر کنید.
https://telegram.me/Hikmatbasedmedicine